NVIDIA cauta sa puna in valoare ecosistemul NVIDIA Studio de cativa ani incoace. Evolutia se vede prin update-urile lunare pe care le primesc editiile NVIDIA Studio, dar in paralel se pare ca nu uita nici de cele GameReady. Aplicatiile si functiile accelerate din acestea se inmultesc pe masura ce arhitecturile hardware evolueaza. Acum ca v-am lamurit care este treaba cu NVIDIA Studio, ne mutam la interviul cu Constantin HYP – 3D Generalist / Grafician si un creator de continut in adevaratul sens al cuvantului.
M-am uitat peste al sau portofoliu si nu am cum sa nu apreciez un om care este activ in peste 5-6 aplicatii de randare si este disponibil pe Behance ca freelancer cu un portofoliu de peste 20 de proiecte High-End, ca sa zic asa. In acest moment, Constantin HYP lucreaza in urmatoarele programe:
- Cinema 4D;
- X-Particles;
- Octane render;
- Daz Studio;
- Marvelous Designer;
- Quixel Bridge;
- World Creator;
- Realflow;
- Forester;
- Adobe Suite: PS – AI – LR – INDD – XD – PREMIERE – AE – Media Encoder, etc;
- Beginner level: Unreal, Zbrush, Houdini, Redshift, Blender.
In aceasta multime de aplicatii de editare, grafica si randare, driverele NVIDIA Studio ofera optimizari in cele mai variate scenarii. Hardware-ul de generatie noua ajuta si el datorita arhitecturii cu eficienta sporita ( mai ales cand vorbim de Ada-Lovelace ). In randurile urmatoare Constantin HYP o sa ne detalieze experienta cu hardware-ul NVIDIA GeForce RTX si driverele NVIDIA Studio. O sa vedem impreuna povestea creatorului roman pentru a vedea cum il ajuta tehnologia NVIDIA. Intre timp, am testat si personal NVIDIA Studio in editare video ( vezi material ) , cat si in editare si scalare foto ( vezi material ).
Q & A!
- Cat de importanta este configuratia hardware in 2024 in procesul creativ?
Foarte importanta, avand in vedere ca ne dorim iteratie rapida, rezultate si export rapid. Configuratia trebuie optimizata foarte atent, de exemplu: procesor rapid cu single core cu frecvente mari pentru un viewport smooth si multi core pentru simulari de particule. Memorie RAM si video pentru lucrul cu milioane de poligoane si nu numai. SSD M2 rapid pentru cache si accesare fisiere 8K si 16K etc.
- CPU: Intel i9 7900X cu 10 nuclee;
- GPU: 2 x RTX 3090 cu un total de 48 GB de vRAM;
- RAM: 128 GB RAM DDR4.
Cam asa arata si sistemul.
La prima vedere se observa racirea pe apa EKWB pentru CPU si GPU + Sursa Seasonic Prime GOLD de 1000+ W.
- Cum ai ajuns sa lucrezi in atat de multe programe ?
A existat cerere, clientii au venit cu brief-uri mai complexe si cereri care ieseau din spectrul meu de lucru, si nestiind sa refuz, a trebuit sa invat uneltele pentru a satisface cererea. Exemplu: sa cos haine in Marvelous Design, sa simulez lichid si particule in X-Particle, sa obtin realism in Octane Render, etc.
- Cum te-au ajutat imbunatatirile de la Driverele NVIDIA Studio in ultimii 3 ani ? Cat de tare a crescut productivitatea / scazut timpii de asteptare?
De la implementarea tehnologiei RTX si a noilor placi video totul s-a imbunatatit dramatic, am trecut de la timp de 1 minut/frame timp de randare, la 4-5 secunde. Cred ca cea mai semnificativa schimbare a fost cand am bifat RTX ON in Octane render. Totul era smooth si rapid. O noua era. Intr-adevar, driverele Studio fac diferenta, noul codec NV1 e, din nou, o noua era.
- Cum vezi evolutia driverelor si arhitecturii nvidia in urmatoarele 12 luni ?
Se va consolida ray tracingul DLSS, si, bineinteles, stabilitatea si performanta vor creste, si este posibil să vedem și dezvoltări în tehnologii cum ar fi ray tracing-ul în timp real și AI-ul aplicat pentru grafică.
- Cu ce te ajuta accelerarea pe baza de AI in workflow-ul tău?
Sunt multe situatii, toata suita Adobe:
– Photoshop: generative tool, eliminate artefacte, generare imagini, upscaling, selectarea automata a elementelor in imagine, etc…
– Lightroom: denoiser, upscaling;
– Premiere Pro: export rapid, randare mai rapida, upscaling si recunoașterea și stabilizarea automată a imaginilor folosind algoritmii AI;
– Iar in sfera 3D: generare de texturi cu AI, de HDRI cu AI sau cu NVIDIA Canvas, timp de randare mult mai mic, imbunatatirea graficii, a performantei etc.
- Ce programe vrei sa mai inveti in 2024?
Am inceput sa invat Unreal Engine, pot sa spun ca nu mai sunt incepator, urmeaza Houdini si Redshift, si de ce nu, si Blender.
Constantin HYP este printre cele mai polivalente persoane cand vine vorba de experienta de lucru in multiple programe de randare / manipulare / creare de continut. Portofoliul este cuprinzator si il puteti vizualiza pe al sau profil de LinkTree ( Vezi Aici ). Cum nici un artist digital nu poate sa se miste rapid fara un hardware capabil, se pare ca cele 2 placi video Nvidia RTX 3090 ii fac un mare serviciu.
Driverele de Studio pot fi descarcate de AICI ( vezi pagina ), iar placile video NVIDIA sunt disponibile in Romania la F64 ( vezi produse ) – PC Garage ( vezi oferta ) – eMAG ( vezi oferta ) – evoMAG ( vezi oferta ) si CEL.ro ( vezi oferta ). Trebuie sa stiti ca tendinta globala pentru placile video este sa se ieftineasca, deci curand vom avea placi de generatie noua la pret decent. Pentru cei care cauta desktop-uri certificate NVIDIA Studio le pot achizitiona direct de la IT Direct ( vezi oferta ). Link-urile din acest articol sunt de afiliere, iar daca le folositit sustineti activitatea blogului. Va Multumesc!